Preskočiť na hlavný obsah

Belonging - Pomoc traumatizovaným deťom, aby boli úspešnejšie aj v škole

Túto jeseň vyšla zaujímavá kniha. Hovorí o tom, ako sa dá pomôcť traumatizovaným deťom, aby boli úspešnejšie aj v škole. Približuje, aké prostredie, aký prístup má zmysel. Hoci sa prvá časť knihy venuje teoretickým východiskám, má ďaleko od suchopárnych a od praxe vzdialených informácií. Je od autoriek a autora, ktorí majú za sebou roky praxe a 6 rokov „učiteľovania“ v špeciálnej triede pre deti s komplexnou traumou.

Kľúčom k pomoci je VZŤAH. Vzťah medzi učiteľom a žiakom. Kým sa dieťa dokáže hocičo naučiť, musí sa cítiť v bezpečí. V bezpečí spolu s učiteľom a ostatnými deťmi. Na začiatku pomoci na ničom inom v triede nezáleží. Pre traumatizované deti nie je vôbec ľahké vybudovať pocit bezpečia. Inšpiráciu našli v dyadickej vývinovej psychoterapii (DDP) a jej základných pilieroch: P.A.C.E (playfulness – acceptance – curiosity – empathy) alebo Hravosť – Prijatie – Zvedavosť – Empatia. Kniha ponúka konkrétne nápady, aktivity ako byť hravý, prijímajúci, zvedavý a empatický učiteľ alebo učiteľka. Nie je to vôbec jednoduché zoči-voči odmietaniu, agresivite, nadávkam.

29.10.2020 som sa zúčastnila online workshopu k tejto knihe. Riaditeľ školy (kde tento prístup prijali za svoj) uviedol krátku ukážku zo života. Do školy prišiel žiak s 2-hodinovým meškaním. Stalo sa to 45-krát za sebou. Prvý zamestnanec, na ktorého narazil, bola pani, ktorá mala na starosti administratívu. Objala žiaka okolo pliec a opýtala sa, čo sa mu prihodilo. So záujmom a prijatím. Takto spolu pokračovali do jeho triedy.

Kniha sa dá zakúpiť aj na Amazone

Inšpirujte sa!


Obľúbené príspevky z tohto blogu

2. Webinár: PRVÝCH 1000 DNÍ ŽIVOTA – Ako sa utvára náš emocionálny a sociálny život

Boli sme inšpirované prednáškami múdrych pánov, tentoraz Allana N. Schora a  Colwyna Trevarthena . Prvého fascinuje mozog a tá jeho časť, vďaka ktorej zachytávame a vysielame, čo cítime a sme schopní spojenia s inou ľudskou bytosťou. Skúma, ako sa táto časť postupne vyvíja a čo potrebuje. Emócie považuje za hybnú silu našich životov. Toho druhého očarili bábätká a ich prekvapivé schopnosti. Hovorí nám, že chcú s nami zdieľať to, čo považujú za krásne. Presviedča nás o ich inteligencii a túžbe po dialógu s nami. Rozumie im lepšie ako ktokoľvek iný. Obsah Úvod O lektorke Prihlásenie Prednášajúca: Mgr. Daniela Husovská, PhD. Miesto: online - ZOOM Kedy: 29.4.2021 17.00-19.00 Poplatok: 10€ Úvod Obaja páni Allan N. Schore a  Colwyn Trevarthen sú vo svete považovaní za významné osobnosti vo svojej oblasti. Kúsok z ich poznania Vám radi sprostredkujeme na našom webinári. Pristavíme sa pri tom: ako sa vyvíja a čo sa dokáže

Webinár: PRVÝCH 1000 DNÍ ŽIVOTA – Ako sa utvára náš emocionálny a sociálny život

Obsah Úvod O lektorke Prihlásenie Úvod Prednášajúca: Mgr. Daniela Husovská, PhD. Miesto: online - ZOOM Kedy: 29.4.2021 17.00-19.00 Poplatok: 10€ Boli sme inšpirované prednáškami múdrych pánov, tentoraz Allana N. Schora a  Colwyna Trevarthena . Prvého fascinuje mozog a tá jeho časť, vďaka ktorej zachytávame a vysielame, čo cítime a sme schopní spojenia s inou ľudskou bytosťou. Skúma, ako sa táto časť postupne vyvíja a čo potrebuje. Emócie považuje za hybnú silu našich životov. Toho druhého očarili bábätká a ich prekvapivé schopnosti. Hovorí nám, že chcú s nami zdieľať to, čo považujú za krásne. Presviedča nás o ich inteligencii a túžbe po dialógu s nami. Rozumie im lepšie ako ktokoľvek iný. Obaja páni sú vo svete považovaní za významné osobnosti vo svojej oblasti. Kúsok z ich poznania Vám radi sprostredkujeme na našom webinári. Pristavíme sa pri tom: ako sa vyvíja a čo sa dokáže „učiť“ plod v maternici ako sa dynami