Preskočiť na hlavný obsah

o nás

Národ neprežíva nikdy silou svojho bohatstva ani vďaka svojej moci, ale poskytovaním pomoci chorým, chudobným a slabým. Spoločnosť sa stáva nezraniteľnou starostlivosťou o svojich zraniteľných.
Jonathan Sacks

Cieľom združenia je poskytovať starostlivosť, odbornú pomoc a podporu deťom, rodičom a rodinám v pre nich zraniteľnom období alebo náročných situáciách. Veríme, že tým najdôležitejším v ľudskom živote sú vzťahy. Ich budovanie, posilňovanie a rozvíjanie vnímame ako zmysluplný nástroj pre stabilitu rodín. Vďaka nim jednotliví členovia rodiny, dospelí aj deti, môžu zažívať prijatie, porozumenie a aj radosť a potešenie zo vzájomnej prítomnosti alebo pocit zmysluplnosti a naplnenia vlastného života. Vďaka blízkym vzťahom môžu nájsť uvoľnenie, opateru alebo súcit v rámci rodiny.

Chceme sa podieľať na podpore a prehlbovaní týchto vzťahov. Pomáhať rodinám vytvárať a udržiavať vzájomné spojenia.

Medzi konkrétne ciele patrí:
  • Pomoc deťom a rodinám pri prekonávaní krízových / náročných období
  • Podpora zdravého fungovania rodiny a vzájomných blízkych vzťahov medzi jej členmi, posilňovanie jej súdržnosti, vzájomnej komunikácie a hodnôt
  • Podpora rozvíjania potenciálu detí a rodičov

Naše ciele chceme napĺňať v súlade s rešpektovaním ľudskej dôstojnosti a jedinečnosti a s dôrazom na kvalitu a odbornosť ponúkaných služieb.

Zakladajúci členovia združenia:

Mgr. Daniela Husovská, PhD.

Mgr. Marianna Kollárová

Mgr. Viera Lehotská, PhD.


Obľúbené príspevky z tohto blogu

NA VZŤAHOCH ZÁLEŽÍ – Vzdelávanie a prax citlivá voči traume KANADSKÉ INŠPIRÁCIE

Obsah Úvod ` Pre koho je podujatie určené Hostia/Prednášajúci PROGRAM 1. SEPTEMBER – 17. NOVEMBER 2023 - prístup ku siedmim videonahrávkam (slovenské titulky) 19. OKTÓBER 2023 - 14:00-15:30 online panelová diskusia (tlmočené) 20. OKTÓBER 2023 - 14:00-15:30 online panelová diskusia (tlmočené) Prihlasovanie Poplatok Úvod Experti a expertky venujúci sa traume hovoria o tom, že najzásadnejší traumatický zážitok v detstve nezvykne byť samotná traumatická spomienka, ale bytostný zážitok, že tu nikto nie je, že som v tom sám/sama. Liečivým sa potom stáva skúsenosť, že tu niekto so mnou je – niekto ma vidí, vníma, snaží sa pochopiť, zaujíma sa o mňa, považuje ma za hodnotného – vytvára so mnou spojenie = VZŤAH. Práve preto: NA VZŤAHOCH ZÁLEŽÍ. Potom už nie som sám /sama a svet prestáva byť tým ohrozujúcim desivým miestom. Presne to isté môže platiť aj pre školu. Škola už nemusí byť tým ohrozujúcim desivým ...

Reflektívna funkcia

Mgr. Daniela Husovská, PhD. Reflektívna funkcia iným slovom aj mentalizácia označuje kapacitu jedinca zachytávať mentálne stavy u seba aj u iných. (Fonagy, Gergely, Jurist, Target, 2002). Pod mentálnymi stavmi rozumieme myšlienky, pocity, priania, túžby alebo zámery. Tento koncept čerpá z viacerých psychologických disciplín – teórie vzťahovej väzby, psychoanalytickej teórie, ale aj kognitívnych neurovied (Slade, 2005). Reflektívna funkcia je kapacita, ktorá sa utvára v procese vývinu. Vytvára sa postupne na základe každodenných interakcií. Osobná skúsenosť sa potom pretavuje do poznania všeobecnejších zákonitostí fungovania vlastnej psychickej reality a zároveň aj tých druhých. Umožňuje dieťaťu (aj dospelému) reagovať nielen na správanie ostatných, ale dané správanie vnímať cez vytvorenú predstavu o presvedčeniach, pocitoch, nádejach, plánoch, zámeroch iných (Fonagy, Target, 1997). Vďaka tomu, že deti pripisujú druhým mentálne stavy, môžu ich správaniu porozumieť, stáva ...