Preskočiť na hlavný obsah

Dr. Michael Trout (USA)

riaditeľ Inštitútu pre dieťa a rodiča

Michael Trout je psychológom so špecializáciou v psychiatrii detí raného veku, ktorú získal na Michiganskej univerzite.
V odbore duševného zdravia pracuje od roku 1968, súkromnú prax vedie od roku 1979. Od roku 1986 je riaditeľom Inštitútu pre dieťa a rodiča (The Infant-Parent Institute). Inštitút sa venuje výskumu, klinickej praxi a výcvikom súvisiacich s ťažkosťami v oblasti vzťahovej väzby.
Michael Trout sa angažoval vo viacerých oblastiach súvisiacich s duševným zdravím detí v ranom veku. Pôsobil ako prezident aj ako viceprezident organizácií zaoberajúcimi sa touto problematikou. Bol taktiež členom predstavenstva odborného časopisu. V súčasnosti je členom dozornej rady neziskovej organizácie Attachment Parenting International.
Získal aj viacero cien za príspevky v súvislosti s potrebami detí v ranom veku a ich rodín a taktiež cenu za celoživotnú prácu s pestúnskymi a adoptívnymi deťmi a ich rodinami.
Dr. Trout spolu s publikovaním množstva článkov a kapitol v odborných publikáciách vytvoril 14 výcvikových videí, ktoré sa používajú na univerzitách a vzdelávacích inštitúciách po celom svete.
Počas svojej praxe napísal niekoľko diel a publikácií, kde vystupuje v roly autora aj spoluautora.
Zo svojej 46 ročnej praxe, v rámci ktorej sa venoval 41 rokov špeciálne oblasti duševného zdravia dieťaťa raného veku, považuje za najdôležitejší čas strávený s jednotlivcami a rodinami.
Z klinickej praxe odišiel v roku 2014, čo mu umožnilo viac sa sústrediť na vyučovanie a na písanie. Tento čas využíva taktiež na skúmanie toho, čo sa udialo v živote niektorých bábätiek a rodín, ktorým sa venoval pred viacerými rokmi.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Konferencia: Vyvíjajúci sa mozog a sociálno – emocionálny vývin dieťaťa

Popis Činnosť mozgu a jeho vývin patria stále k najväčším tajomstvám. A pritom mozog riadi všetko, čo si myslíme a čo robíme. Skrýva odpoveď na základnú otázku, ako sa stávame tými, kým sme. Konferencia sa zameria na vedecké poznatky o ranom vývine mozgu s prepojením na vzťahovú väzbu a na význam skúseností pre zdravý vývin mozgu, mysle a rozvoj správania v detstve a v dospelosti.K hlavným témam konferencie bude patriť úvod do vývinovej neurobiológie, ktorá sa snaží porozumieť princípom a mechanizmom, ako sa mozog v ranom detstve vyvíja, čo ho formuje. Bližšie sa zameriame na vplyv emocionálnych zážitkov a blízkych vzťahov (attachment) a ich spojenia s vývinom mozgu. V závere sa pozrieme na poznatky neurovedy v prepojení na vplyv negatívnych zážitkov detí a následne ich schopnosti dôverovať v detstve aj neskôr v dospelosti.Workshop bude zameraný na cvičenia a diskusiu o prepojení vývinovej neurovedy s terapiou následkov vývinovej (komplexnej) traumy u detí.Konferencia aj workshop bude …

Rodina z historickej perspektívy

Mgr. Daniela Husovská, PhD. Ak v súčasnosti hovoríme o tom, ako sa rodina mení, ako naberá rôznorodé formy, môže byť užitočné obzrieť sa späť do histórie a zachytiť, akým vývinom rodina prešla. Vďaka tomu môžeme dať súčasný stav rodín do širších súvislostí a hlbšie porozumieť, čo všetko formovalo rodiny do dnešnej podoby.
Pôvod slov, ktoré sa zaužívali pre označenie rodinného spoločenstva, nám objasňuje, aký charakter mala rodina v dávnych dobách. Latinský termín familia z etymologického hľadiska označoval všetkých, ktorí obývali jeden príbytok, teda aj sluhov a otrokov nielen pokrvných príbuzných. ©The Metropolitan Museum of Art Na čele rodiny stál pater familias, ktorý mal neobmedzenú moc nad všetkými v rodine (Mitterauer, Sieber, 1982). V období stredoveku a feudalizmu bol na území strednej Európy charakter rodiny veľmi podobný pôvodnému významu slova familia. Rodina bola „vlastníctvom“ pána, na ktorého pozemkoch žila. Odvodzovalo sa od toho aj jej meno. Ak panstvo zmenilo majite…