Preskočiť na hlavný obsah

2. Webinár: PRVÝCH 1000 DNÍ ŽIVOTA – Ako sa utvára náš emocionálny a sociálny život

Boli sme inšpirované prednáškami múdrych pánov, tentoraz Allana N. SchoraColwyna Trevarthena.

Prvého fascinuje mozog a tá jeho časť, vďaka ktorej zachytávame a vysielame, čo cítime a sme schopní spojenia s inou ľudskou bytosťou. Skúma, ako sa táto časť postupne vyvíja a čo potrebuje. Emócie považuje za hybnú silu našich životov.

Toho druhého očarili bábätká a ich prekvapivé schopnosti. Hovorí nám, že chcú s nami zdieľať to, čo považujú za krásne. Presviedča nás o ich inteligencii a túžbe po dialógu s nami. Rozumie im lepšie ako ktokoľvek iný.


Úvod

Obaja páni Allan N. SchoreColwyn Trevarthen sú vo svete považovaní za významné osobnosti vo svojej oblasti. Kúsok z ich poznania Vám radi sprostredkujeme na našom webinári.

    Pristavíme sa pri tom:
  • ako sa vyvíja a čo sa dokáže „učiť“ plod v maternici
  • ako sa dynamicky a prednostne vyvíja pravá hemisféra mozgu počas prvého roku života dieťatka
  • ako s nami bábätká komunikujú
  • čo prináša otec dieťatku pri spoločných fyzických hrách

Webinár sme pripravili pre zvedavých rodičov v očakávaní alebo už v priamej akcii alebo aj pre iné zvedavé tvory bez obmedzenia.

AK STE ODBORNÍK/ODBORNÍČKA A ZAUJÍMA VÁS HLBŠÍ POHĽAD DO TEJTO TÉMY, V JÚNI PRIPRAVUJEME WEBINÁR PRE ODBORNÚ VEREJNOSŤ.

-na obsah-

O lektorke

Daniela Husovská je psychologička. V súčasnosti pracuje v Centre špeciálno-pedagogického poradenstva v Košiciach a venuje sa práci v občianskom združení Archa. Jej špecializáciou sú deti, ktoré nedostali potrebnú starostlivosť v útlom veku. Sú to často deti, ktoré sú umiestňované v detských domovoch alebo do náhradných rodín. Ich ťažkosti priamo súvisia s tým, čo ako malé potrebovali a nedostali od blízkych dospelých. Poznanie toho, čo je zásadné, potrebné a nevyhnutné v ranom veku dieťatka, je dôležité, aby sme ak môžeme postavili tie najpevnejšie základy pre naše deti a tým, ktoré nemali šťastný osud, pomohli ich spevniť. Svoje vedomosti a skúsenosti zbierala aj v zahraničí, napr. na stáži v Kanade a USA.

-na obsah-

Prihlásenie

Na webinár je potrebné sa zaregistrovať pomocou Prihlasovacieho formulára. Po zaregistrovaní Vám zašleme email s informáciami o spôsobe uhradenia poplatku. Po uhradení poplatku je Vaše prihlásenie záväzné.

Pred webinárom Vám zašleme emailom pozvánku s údajmi potrebnými pre pripojenie sa. Pred samotnýn webinárom je nutné nainštalovať si aplikáciu ZOOM.

Prihlásiť sa na webinár (vyplnením formulára) je možné do 26.4.2021

Ak Vás táto téma zaujíma, ďalšie informácie týkajúce sa budúcich webinárov Vám poskytneme na mailovej adrese info@archaoz.sk

-na obsah-



Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tréning rodičovských zručností

Obsah Čo je Tréning rodičovských zručností? Čo Vás na stretnutiach čaká? Program stretnutí Pri akých detských výzvach je tréning rodičovských zručností vhodný? Termíny stretnutí Organizačné Podmienky účasti na kurze Prihlásenie Čo je Tréning rodičovských zručností? Filiálna terapia alebo tréning rodičovských zručností je špeciálny 10-týždňový tréningový program pre rodičov, ktorý pomáha posilňovať vzťah medzi rodičom a dieťaťom použitím hrovej polhodinky raz týždenne. Skupinka 3-4 rodičov sa stretáva s lektorkami (bez detí) raz týždenne vo vopred dohodnutom čase. Výhody skupinovej formy tréningu: rodičia spolu môžu zdieľať svoje skúsenosti, prežívanie procesu učenia sa nových zručností, môžu si byť vzájomnou podporou a povzbudením, navyše zažijú, že v tom nie sú sami a aj iní majú svoje ťažkosti a nie sú perfektní, či dokonalí, ale len dostatočne dobrí. -na obsah- Čo Vás na stretnutiach čaká? Lektorky na sp

Reflektívna funkcia

Mgr. Daniela Husovská, PhD. Reflektívna funkcia iným slovom aj mentalizácia označuje kapacitu jedinca zachytávať mentálne stavy u seba aj u iných. (Fonagy, Gergely, Jurist, Target, 2002). Pod mentálnymi stavmi rozumieme myšlienky, pocity, priania, túžby alebo zámery. Tento koncept čerpá z viacerých psychologických disciplín – teórie vzťahovej väzby, psychoanalytickej teórie, ale aj kognitívnych neurovied (Slade, 2005). Reflektívna funkcia je kapacita, ktorá sa utvára v procese vývinu. Vytvára sa postupne na základe každodenných interakcií. Osobná skúsenosť sa potom pretavuje do poznania všeobecnejších zákonitostí fungovania vlastnej psychickej reality a zároveň aj tých druhých. Umožňuje dieťaťu (aj dospelému) reagovať nielen na správanie ostatných, ale dané správanie vnímať cez vytvorenú predstavu o presvedčeniach, pocitoch, nádejach, plánoch, zámeroch iných (Fonagy, Target, 1997). Vďaka tomu, že deti pripisujú druhým mentálne stavy, môžu ich správaniu porozumieť, stáva