Preskočiť na hlavný obsah

2. Webinár: PRVÝCH 1000 DNÍ ŽIVOTA – Ako sa utvára náš emocionálny a sociálny život

Boli sme inšpirované prednáškami múdrych pánov, tentoraz Allana N. SchoraColwyna Trevarthena.

Prvého fascinuje mozog a tá jeho časť, vďaka ktorej zachytávame a vysielame, čo cítime a sme schopní spojenia s inou ľudskou bytosťou. Skúma, ako sa táto časť postupne vyvíja a čo potrebuje. Emócie považuje za hybnú silu našich životov.

Toho druhého očarili bábätká a ich prekvapivé schopnosti. Hovorí nám, že chcú s nami zdieľať to, čo považujú za krásne. Presviedča nás o ich inteligencii a túžbe po dialógu s nami. Rozumie im lepšie ako ktokoľvek iný.


Úvod

Obaja páni Allan N. SchoreColwyn Trevarthen sú vo svete považovaní za významné osobnosti vo svojej oblasti. Kúsok z ich poznania Vám radi sprostredkujeme na našom webinári.

    Pristavíme sa pri tom:
  • ako sa vyvíja a čo sa dokáže „učiť“ plod v maternici
  • ako sa dynamicky a prednostne vyvíja pravá hemisféra mozgu počas prvého roku života dieťatka
  • ako s nami bábätká komunikujú
  • čo prináša otec dieťatku pri spoločných fyzických hrách

Webinár sme pripravili pre zvedavých rodičov v očakávaní alebo už v priamej akcii alebo aj pre iné zvedavé tvory bez obmedzenia.

AK STE ODBORNÍK/ODBORNÍČKA A ZAUJÍMA VÁS HLBŠÍ POHĽAD DO TEJTO TÉMY, V JÚNI PRIPRAVUJEME WEBINÁR PRE ODBORNÚ VEREJNOSŤ.

-na obsah-

O lektorke

Daniela Husovská je psychologička. V súčasnosti pracuje v Centre špeciálno-pedagogického poradenstva v Košiciach a venuje sa práci v občianskom združení Archa. Jej špecializáciou sú deti, ktoré nedostali potrebnú starostlivosť v útlom veku. Sú to často deti, ktoré sú umiestňované v detských domovoch alebo do náhradných rodín. Ich ťažkosti priamo súvisia s tým, čo ako malé potrebovali a nedostali od blízkych dospelých. Poznanie toho, čo je zásadné, potrebné a nevyhnutné v ranom veku dieťatka, je dôležité, aby sme ak môžeme postavili tie najpevnejšie základy pre naše deti a tým, ktoré nemali šťastný osud, pomohli ich spevniť. Svoje vedomosti a skúsenosti zbierala aj v zahraničí, napr. na stáži v Kanade a USA.

-na obsah-

Prihlásenie

Na webinár je potrebné sa zaregistrovať pomocou Prihlasovacieho formulára. Po zaregistrovaní Vám zašleme email s informáciami o spôsobe uhradenia poplatku. Po uhradení poplatku je Vaše prihlásenie záväzné.

Pred webinárom Vám zašleme emailom pozvánku s údajmi potrebnými pre pripojenie sa. Pred samotnýn webinárom je nutné nainštalovať si aplikáciu ZOOM.

Prihlásiť sa na webinár (vyplnením formulára) je možné do 26.4.2021

Ak Vás táto téma zaujíma, ďalšie informácie týkajúce sa budúcich webinárov Vám poskytneme na mailovej adrese info@archaoz.sk

-na obsah-



Obľúbené príspevky z tohto blogu

NA VZŤAHOCH ZÁLEŽÍ – Vzdelávanie a prax citlivá voči traume KANADSKÉ INŠPIRÁCIE

Obsah Úvod ` Pre koho je podujatie určené Hostia/Prednášajúci PROGRAM 1. SEPTEMBER – 17. NOVEMBER 2023 - prístup ku siedmim videonahrávkam (slovenské titulky) 19. OKTÓBER 2023 - 14:00-15:30 online panelová diskusia (tlmočené) 20. OKTÓBER 2023 - 14:00-15:30 online panelová diskusia (tlmočené) Prihlasovanie Poplatok Úvod Experti a expertky venujúci sa traume hovoria o tom, že najzásadnejší traumatický zážitok v detstve nezvykne byť samotná traumatická spomienka, ale bytostný zážitok, že tu nikto nie je, že som v tom sám/sama. Liečivým sa potom stáva skúsenosť, že tu niekto so mnou je – niekto ma vidí, vníma, snaží sa pochopiť, zaujíma sa o mňa, považuje ma za hodnotného – vytvára so mnou spojenie = VZŤAH. Práve preto: NA VZŤAHOCH ZÁLEŽÍ. Potom už nie som sám /sama a svet prestáva byť tým ohrozujúcim desivým miestom. Presne to isté môže platiť aj pre školu. Škola už nemusí byť tým ohrozujúcim desivým

Video "Komplexná trauma a jej vplyv na vývin dieťaťa"

Dr. Judith Joseph sa rozpráva s naším blízkym spolupracovníkom, Dr. Arthurom Becker-Weidmanom z Centra pre rozvoj rodiny (NY, USA) na tému komplexná trauma. Kľúčovou súčasťou uzdravenia a liečby detí, ktoré zažili traumatické skúsenosti v blízkom vzťahu, je vytvorenie vzťahu s opatrovateľmi / rodičmi založenom na dôvere, blízkosti a opore. Často však traumatické udalosti obmedzujú túto schopnosť u detí. Dr Becker-Weidman diskutuje o účinných liečebných stratégiách pomáhajúcim traumatizovaným deťom otvoriť sa formovaniu vzťahov. Tie sú neoddeliteľnou súčasťou procesu uzdravenia.