Preskočiť na hlavný obsah

Mgr. Daniela Husovská, PhD.

psychologička

Vo svojej práci sa najčastejšie venujem deťom, ktoré nemôžu vyrastať vo svojich biologických rodinách. Venujem sa téme vzťahovej väzby a jej porúch, komplexnej traumy u detí, terapeutickej pomoci rodinám – najmä náhradným. Mám skúsenosti zo zahraničných stáží (Kanada, USA) a workshopov (Londýn).


Vzdelanie

Vyštudovala som psychológiu na filozofickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Absolvovala som dlhodobý psychoterapeutický výcvik v symbolickej a relaxačnej terapii. Od roku 2006 som zapísaná na zozname psychoterapeutov. V roku 2010 som ukončila výcvik v dyadickej vývinovej psychoterapii a absolvovala mesačnú stáž v USA u Dr. Arthura Becker-Weidmana špecializujúceho sa na prácu s deťmi s poruchou pripútania. Titul PhD. som získala za dizertačnú prácu v oblasti psychológie rodiny na UPJŠ v Košiciach.

Skúsenosti

Pracovala som v detských domovoch a v neziskovej organizácii podporujúcej náhradné rodiny. Mám bohaté skúsenosti s prácou s deťmi yrastajúcimi mimo biologickej rodiny. V roku 2006 som bola na stáži v Cobourgu v Kanade v programe liečebnej pestúnskej starostlivosti (Treatment foster care program), kde som mala príležitosť sledovať prácu odborníkov/čok podporujúcich pestúnske rodiny s deťmi s traumatickou minulosťou. Na Slovensko som priniesla publikáciu o terapeutickom rodičovstve: „Nádej na uzdravenie. Sprievodca pre rodičov v oblasti traumy a pripútania“.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tréning rodičovských zručností

Obsah Čo je Tréning rodičovských zručností? Čo Vás na stretnutiach čaká? Program stretnutí Pri akých detských výzvach je tréning rodičovských zručností vhodný? Termíny stretnutí Organizačné Podmienky účasti na kurze Prihlásenie Čo je Tréning rodičovských zručností? Filiálna terapia alebo tréning rodičovských zručností je špeciálny 10-týždňový tréningový program pre rodičov, ktorý pomáha posilňovať vzťah medzi rodičom a dieťaťom použitím hrovej polhodinky raz týždenne. Skupinka 3-4 rodičov sa stretáva s lektorkami (bez detí) raz týždenne vo vopred dohodnutom čase. Výhody skupinovej formy tréningu: rodičia spolu môžu zdieľať svoje skúsenosti, prežívanie procesu učenia sa nových zručností, môžu si byť vzájomnou podporou a povzbudením, navyše zažijú, že v tom nie sú sami a aj iní majú svoje ťažkosti a nie sú perfektní, či dokonalí, ale len dostatočne dobrí. -na obsah- Čo Vás na stretnutiach čaká? Lektorky na sp

Video "Komplexná trauma a jej vplyv na vývin dieťaťa"

Dr. Judith Joseph sa rozpráva s naším blízkym spolupracovníkom, Dr. Arthurom Becker-Weidmanom z Centra pre rozvoj rodiny (NY, USA) na tému komplexná trauma. Kľúčovou súčasťou uzdravenia a liečby detí, ktoré zažili traumatické skúsenosti v blízkom vzťahu, je vytvorenie vzťahu s opatrovateľmi / rodičmi založenom na dôvere, blízkosti a opore. Často však traumatické udalosti obmedzujú túto schopnosť u detí. Dr Becker-Weidman diskutuje o účinných liečebných stratégiách pomáhajúcim traumatizovaným deťom otvoriť sa formovaniu vzťahov. Tie sú neoddeliteľnou súčasťou procesu uzdravenia.