Preskočiť na hlavný obsah

Mgr. Viera Lehotská, PhD

psychologička

Počas mojej praxe v odbore psychológia ma to akosi viac ťahalo pracovať s detským klientom. Stretla som inšpiratívnych ľudí a moje predstavy sa v súčasnosti vyplnili. Vo svojej súčasnej práci „na vlastnej koži“ zisťujem, aké priam životne dôležité sú pre deti vrúcne a živé vzťahy medzi nimi a ich rodičmi alebo osobami, ktoré sa o ne starajú.


Vzdelanie

Po magisterskom štúdiu psychológie na Filozofickej fakulte UPJŠ v Košiciach som chcela pokračovať v bádateľskej práci a preskúmať čo to o partnerských vzťahoch. Preto som ešte 3 roky ostala v akademickej oblasti – ako študentka doktorandského štúdia psychológie v Spoločenskovednom ústave SAV v Košiciach. Počas štúdia na vysokej škole som absolvovala 100-hodinové vzdelávanie v relaxačno-symbolickej psychoterapii. Keďže rada čítam rozprávky sebe a deťom , rozhodla som sa, že si toto vzdelanie doplním o relaxačno-symbolickú psychoterapiu zameranú na deti. V súčasnosti som frekventantkou dlhodobého výcviku v symbolicko-relaxačnej psychoterapii. Medzičasom som si skúsila krátkodobé vzdelávacie kurzy v arteterapii a muzikoterapii.

Skúsenosti

Počas doktorandského štúdia som pracovala v dlhodobom projekte p. Dobeša a p. Fedákovej zo SAV v Košiciach, ktorej cieľom bolo zlepšovať sociálnu atmosféru v školskej triede prostredníctvom skupinových stretnutí s deťmi. V súčasnej dobe pracujem v detskom domove a naberám skúsenosti v tomto odbore.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tréning rodičovských zručností

Obsah Čo je Tréning rodičovských zručností? Čo Vás na stretnutiach čaká? Program stretnutí Pri akých detských výzvach je tréning rodičovských zručností vhodný? Termíny stretnutí Organizačné Podmienky účasti na kurze Prihlásenie Čo je Tréning rodičovských zručností? Filiálna terapia alebo tréning rodičovských zručností je špeciálny 10-týždňový tréningový program pre rodičov, ktorý pomáha posilňovať vzťah medzi rodičom a dieťaťom použitím hrovej polhodinky raz týždenne. Skupinka 3-4 rodičov sa stretáva s lektorkami (bez detí) raz týždenne vo vopred dohodnutom čase. Výhody skupinovej formy tréningu: rodičia spolu môžu zdieľať svoje skúsenosti, prežívanie procesu učenia sa nových zručností, môžu si byť vzájomnou podporou a povzbudením, navyše zažijú, že v tom nie sú sami a aj iní majú svoje ťažkosti a nie sú perfektní, či dokonalí, ale len dostatočne dobrí. -na obsah- Čo Vás na stretnutiach čaká? Lektorky na sp...

Vzťahová väzba

Mgr. Daniela Husovská, PhD. Do odbornej psychologickej literatúry, v ktorej centre je rodič a dieťa (mama a dieťa), dnes neodmysliteľne patrí teória pripútania a bohaté poznanie, ktoré podnietila. Jej základným postulátom je, že deti sú už od narodenia vybavené špecifickým správaním, ktoré môžeme nazvať „attachmentové“ („pripútavacie“) správanie. Prvýkrát na neho upozornil a pomenoval anglický psychiater John Bowlby (1969/82, 1973, 1980 in Rutter et al., 2009). Ide o správanie, ktorého hlavnou úlohou je privolať rodiča (človeka, ktorý sa o dieťa prevažne stará) v situácii ohrozenia. Dieťa môže ohrozenie vnímať zvonku, ak sa napr. objaví v jeho blízkosti niekto cudzí, alebo aj zvnútra, ak sa cíti v nepohode (je hladné, unavené,...) (Cassidy, 2008). ©The Metropolitan Museum of Art V oboch prípadoch sa snaží svojím správaním privolať svojho opatrovateľa, aby ho ochránil alebo sa postaral o jeho pohodlie. Toto „pripútavacie“ správanie má veľmi dôležitú funkciu – zabezp...