Preskočiť na hlavný obsah

Podporná skupina pre odborníčky poskytujúce hrovú terapiu CCPT

Miesto úvodu si dovolím citovať Irvina B. Yaloma z jeho knihy Chvála psychoterapie, ktorý bol v čase písania svojej knihy 10 rokov členom pravidelnej podpornej skupiny.

„Osobne považujem za mocný ochranný val pred mnohými rizikami psychoterapeutickej práce podporné psychoterapeutické skupiny. Pritom žiadna z konkrétnych charakteristík skupiny nie je taká nevyhnutná ako to, aby skupina ponúkala bezpečnú a dôvernú arénu umožňujúcu podeliť sa o stresy z osobného aj pracovného života. Ak členov skupiny nezaťažuje vzájomná osobná nezlučiteľnosť, nepotrebuje skupina skúsených terapeutov profesionálne vedenie. Neprítomnosť stanoveného vodcu v skutočnosti umožňuje členom plne uplatniť svoje zručnosti. Vytvoriť podpornú skupinu je ľahšie, než by si ktokoľvek mohol myslieť. Nie je treba nič viac než rozhodnutie jedného či dvoch odhodlaných jedincov, ktorí vypracujú zoznam kolegov, ktorí sa ku sebe hodia, spoja sa s nimi a zjednajú čas a miesto stretnutia. Skupiny sú mocným nástrojom podpory aj osobnej zmeny. Keď k tomu pridáte zručnosti a zdroje nevyhnutne prítomné v zhromaždení skúsených odborníkov, bude Vám zrejmé, prečo s takou vášňou nabádam terapeutov, aby túto príležitosť využili.“

V duchu hesla podporných skupín „Ty sám to musíš urobiť, ale nemusíš to robiť sám”, sme v Archa o.z. odhodlané a motivované vytvoriť podporný priestor pre kolegyne - odborníčky starajúce sa o rodiny a deti. Veríme, že skupina vytvára pre svojich členov viac podpory a potenciálnych riešení problémov, než by ktorýkoľvek z jej členov vytvoril sám.

    Základné informácie:
  • Členkami skupiny sa môžu stať odborníčky poskytujúce Terapiu hrou CCPT s absolvovaným výcvikom Terapie hrou v Inštitúte terapie hrou, Pezinok.
  • Skupina je uzavretá.
  • Stretnutie sa uskutoční pre min. 5 a max. 10 členiek.
  • Členky skupiny sú ochotné aktívne patricipovať na činnosti podpornej skupiny.
  • Skupina sa stretáva 1x za 2 mesiace na minimálne 1,5 hod.. Termín a trvanie nasledujúceho stretnutia si skupina dohodne.
  • Skupina si program stretnutia vytvára sama, facilitátor sa strieda a dohliada na dodržiavanie pravidiel, otvorenie a ukončenie skupiny.
  • Poplatok za účasť na podpornej skupine je symbolický, zahŕňa príspevok na priestory, malé pohostenie príp. lektorné pre hosťa.

Termín prvého stretnutia predbežne v piatok 25.11.2022 o 18:00.
Ak Vás naša ponuka zaujala a chcete sa k nám pripojiť, kontaktujte do 20.11.2022 Janu Pankuchovú na pankuchova@gmail.com.

Krásne jesenné dni
Tím Archa o.z.



Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tréning rodičovských zručností

Obsah Čo je Tréning rodičovských zručností? Čo Vás na stretnutiach čaká? Program stretnutí Pri akých detských výzvach je tréning rodičovských zručností vhodný? Termíny stretnutí Organizačné Podmienky účasti na kurze Prihlásenie Čo je Tréning rodičovských zručností? Filiálna terapia alebo tréning rodičovských zručností je špeciálny 10-týždňový tréningový program pre rodičov, ktorý pomáha posilňovať vzťah medzi rodičom a dieťaťom použitím hrovej polhodinky raz týždenne. Skupinka 3-4 rodičov sa stretáva s lektorkami (bez detí) raz týždenne vo vopred dohodnutom čase. Výhody skupinovej formy tréningu: rodičia spolu môžu zdieľať svoje skúsenosti, prežívanie procesu učenia sa nových zručností, môžu si byť vzájomnou podporou a povzbudením, navyše zažijú, že v tom nie sú sami a aj iní majú svoje ťažkosti a nie sú perfektní, či dokonalí, ale len dostatočne dobrí. -na obsah- Čo Vás na stretnutiach čaká? Lektorky na sp

Video "Komplexná trauma a jej vplyv na vývin dieťaťa"

Dr. Judith Joseph sa rozpráva s naším blízkym spolupracovníkom, Dr. Arthurom Becker-Weidmanom z Centra pre rozvoj rodiny (NY, USA) na tému komplexná trauma. Kľúčovou súčasťou uzdravenia a liečby detí, ktoré zažili traumatické skúsenosti v blízkom vzťahu, je vytvorenie vzťahu s opatrovateľmi / rodičmi založenom na dôvere, blízkosti a opore. Často však traumatické udalosti obmedzujú túto schopnosť u detí. Dr Becker-Weidman diskutuje o účinných liečebných stratégiách pomáhajúcim traumatizovaným deťom otvoriť sa formovaniu vzťahov. Tie sú neoddeliteľnou súčasťou procesu uzdravenia.