Preskočiť na hlavný obsah

Venujte dve percentá z dane za rok 2020

Naše občianske združenie Archa - Psychologická pomoc deťom a rodinám sa zameriava na podporu a skvalitňovanie práce s rodičmi a ich deťmi.

Najmä s deťmi, ktorých vstup do života a prvé roky neboli priaznivé. S deťmi, ktoré nemali príležitosť vyrastať v bezpečí. Veríme, že je potrebné prehlbovať porozumenie, inšpirovať sa najnovšími poznatkami, s citlivosťou a múdrosťou pristupovať k ťažkostiam detí a ich rodičov. Teda byť ODBORNÍKMI. Práve preto organizujeme workshopy, semináre a konferencie aj so zahraničnými odborníkmi, ktorí prinášajú na Slovensko inú skúsenosť a obohatenie. Vaša podpora nám môže v našom úsilí výrazne pomôcť.

Ak chcete prispieť svojou troškou a podporiť pomoc najzraniteľnejším, venujte nám 2 % z Vašich daní. Ak máte akékoľvek otázky, píšte na info@archaoz.sk

Postup ako darovať dve percentá ak ste:

Editovateľné predvyplnená tlačivo pre poukázanie dvoch percent z dane za rok 2020

Údaje o nás, ktoré potrebujete do daňového priznania uviesť:
IČO: 50108310
Právna forma: občianske združenie
Obchodné meno (názov): Archa – Psychologická pomoc deťom a rodinám
Ulica: Exnárova
Súpisné/orientačné číslo: 1
PSČ: 040 22
Obec: Košice

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Vzťahová väzba

Mgr. Daniela Husovská, PhD. Do odbornej psychologickej literatúry, v ktorej centre je rodič a dieťa (mama a dieťa), dnes neodmysliteľne patrí teória pripútania a bohaté poznanie, ktoré podnietila. Jej základným postulátom je, že deti sú už od narodenia vybavené špecifickým správaním, ktoré môžeme nazvať „attachmentové“ („pripútavacie“) správanie. Prvýkrát na neho upozornil a pomenoval anglický psychiater John Bowlby (1969/82, 1973, 1980 in Rutter et al., 2009). Ide o správanie, ktorého hlavnou úlohou je privolať rodiča (človeka, ktorý sa o dieťa prevažne stará) v situácii ohrozenia. Dieťa môže ohrozenie vnímať zvonku, ak sa napr. objaví v jeho blízkosti niekto cudzí, alebo aj zvnútra, ak sa cíti v nepohode (je hladné, unavené,...) (Cassidy, 2008). ©The Metropolitan Museum of Art V oboch prípadoch sa snaží svojím správaním privolať svojho opatrovateľa, aby ho ochránil alebo sa postaral o jeho pohodlie. Toto „pripútavacie“ správanie má veľmi dôležitú funkciu – zabezp...

Reflektívna funkcia

Mgr. Daniela Husovská, PhD. Reflektívna funkcia iným slovom aj mentalizácia označuje kapacitu jedinca zachytávať mentálne stavy u seba aj u iných. (Fonagy, Gergely, Jurist, Target, 2002). Pod mentálnymi stavmi rozumieme myšlienky, pocity, priania, túžby alebo zámery. Tento koncept čerpá z viacerých psychologických disciplín – teórie vzťahovej väzby, psychoanalytickej teórie, ale aj kognitívnych neurovied (Slade, 2005). Reflektívna funkcia je kapacita, ktorá sa utvára v procese vývinu. Vytvára sa postupne na základe každodenných interakcií. Osobná skúsenosť sa potom pretavuje do poznania všeobecnejších zákonitostí fungovania vlastnej psychickej reality a zároveň aj tých druhých. Umožňuje dieťaťu (aj dospelému) reagovať nielen na správanie ostatných, ale dané správanie vnímať cez vytvorenú predstavu o presvedčeniach, pocitoch, nádejach, plánoch, zámeroch iných (Fonagy, Target, 1997). Vďaka tomu, že deti pripisujú druhým mentálne stavy, môžu ich správaniu porozumieť, stáva ...