Preskočiť na hlavný obsah

Prednáška s diskusiou:
Od pavúčej nitky k lezeckému lanu.
Ako sa tká dôvera a bezpečie


Prednášajúca: Mgr. Zuzana Zimová
Kedy: 22.9.2018; 9.00-13.00
Kde: Tabačka Kulturfabrik (malé kino), Gorkého 1068/2, 040 01 Staré Mesto
Prihlásiť sa môžte prostredníctvom formulára.
Účastnícky poplatok: 20,-€
Platba bude realizovaná priamo na mieste konania akcie.

Popis

Tematicky sa prednáška bude venovať téme vzťahovej väzby, to znamená tomu ako sa od útleho detstva vytvára vzťah medzi dieťaťom a jeho rodičom. Dozviete sa tiež, akú má funkciu v jednotlivých obdobiach života. Zároveň sa pristavíme pri tom, ako môžeme porozumieť deťom, ktoré nemali príležitosť budovať si bezpečie a ako im môžeme pomôcť (teda deťom, ktoré vyrastali v prostredí, ktoré bolo skôr ohrozujúce - zanedbávaním, ubližovaním).

Bocian priniesol batôžtek
a zabudol pribaliť mamu.
Batôžtek čaká na božtek
a vôňu takú známu.
Prednáška je užitočná pre všetkých, ktorí sa s takýmito deťmi stretávajú, či už odborne (psychológovia/čky, vychovávatelia, liečební, špeciálni pedagógovia/čky, sociálne pracovníčky, lekárky atď. z detských domovov, krízových centier, poradní a pod.) alebo ako rodičia (náhradní - pestúnski, profesionálni, biologickí), blízki, kamaráti, susedia.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Reflektívna funkcia

Mgr. Daniela Husovská, PhD. Reflektívna funkcia iným slovom aj mentalizácia označuje kapacitu jedinca zachytávať mentálne stavy u seba aj u iných. (Fonagy, Gergely, Jurist, Target, 2002). Pod mentálnymi stavmi rozumieme myšlienky, pocity, priania, túžby alebo zámery. Tento koncept čerpá z viacerých psychologických disciplín – teórie vzťahovej väzby, psychoanalytickej teórie, ale aj kognitívnych neurovied (Slade, 2005). Reflektívna funkcia je kapacita, ktorá sa utvára v procese vývinu. Vytvára sa postupne na základe každodenných interakcií. Osobná skúsenosť sa potom pretavuje do poznania všeobecnejších zákonitostí fungovania vlastnej psychickej reality a zároveň aj tých druhých. Umožňuje dieťaťu (aj dospelému) reagovať nielen na správanie ostatných, ale dané správanie vnímať cez vytvorenú predstavu o presvedčeniach, pocitoch, nádejach, plánoch, zámeroch iných (Fonagy, Target, 1997). Vďaka tomu, že deti pripisujú druhým mentálne stavy, môžu ich správaniu porozumieť, stáva ...

Rodina z historickej perspektívy

Tento text je súčasťou dizertačnej práce: „Psychologické charakteristiky rodiča a rodiny v kontexte rôznych typov rodín“ (Husovská, 2014) Článok "Rodina z historickej perspektívy" , ktorého autorkou je PhD. Daniela Husovská , podlieha licencii Creative Commons Uveďte pôvod-Nepoužívajte komerčne 4.0 Mezinárodná . Mgr. Daniela Husovská, PhD. Ak v súčasnosti hovoríme o tom, ako sa rodina mení, ako naberá rôznorodé formy, môže byť užitočné obzrieť sa späť do histórie a zachytiť, akým vývinom rodina prešla. Vďaka tomu môžeme dať súčasný stav rodín do širších súvislostí a hlbšie porozumieť, čo všetko formovalo rodiny do dnešnej podoby. Pôvod slov, ktoré sa zaužívali pre označenie rodinného spoločenstva, nám objasňuje, aký charakter mala rodina v dávnych dobách. Latinský termín familia z etymologického hľadiska označoval všetkých, ktorí obývali jeden príbytok, teda aj sluhov a otrokov nielen pokrvných príbuzných. ©The Metropolitan Museum of Art Na čele rodin...